torsdag 14 januari 2010

PREMIÄR!

Helloooo!

Tänkte snabbt bara briefa om min första ensamma dag i Stockholm. Hanna, min sällskapsdam, stack tidigt i morse och lämnade mig med en lång "to-do-list" av ärende att utföra innan första arbetsdagen. Bland annat inhandlades strumpebyxor, kalender, skokräm till mina nya business stövletter och läppglans förståss. När detta var avklarat tog jag en skön latte och mötte upp med Gurra (Eriks jämnåriga kusin) på Skanstull. Det var nämligen inte så att denna dag endast var min premiär utan Gurras flickvän Fanny är en av bandmedlemmarna i Play, vars ljusa framtid dokumenteras i serien Made in Sweden. Dem är grymma så glöm inte att kolla in dem varje torsdag kl. 20.00! Härligt. Så för att fira detta tillfälle bjöds det på fisksoppa, skumpa och mycket trevligt sällskap i en villa i Enskede! Ett stort TACK för en suverän avslutning på min solovecka i Sthlm.

Imorgon börjar vuxenlivet med arbetstid mellan 08 och 17. Woohooo. Nu måste jag sluta och gå och stryka min skjorta. Håll tummarna för mig! Chip!

1 kommentar:

  1. Hej Snäckan!
    Visst klarade du första arbetsdagen med glans!
    Härligt nu börjar arbets- och vuxenlivet på riktigt - jobb på vardagar och LEDIGT på helgen och sedan semester att se fram emot:-)
    Kram
    Mamma

    SvaraRadera